|
|
Marca
Semn distinctiv utilizat de persoanele fizice sau juridice pentru a
deosebi, pe piata, produsele sau serviciile lor de cele identice sau
similare, care apartin altor persoane fizica sau juridice. Marca are
rolul de a personaliza produsul sau serviciul respectiv, de a sensibiliza
si de a stimula cumparatorul produsului sau beneficiarul serviciului
si, nu in ultimul rand, de a-i oferi acestuia garantia asupra calitatii.
Semnul distinctiv inregistrat ca marca poate fi constituit dintr-unul
sau mai multe elemente cum ar fi: cuvinte, litere, cifre, reprezentari
grafice (plane sau in relief), simboluri, monograme sau semnaturi, culori,
combinatii de culori, holograme, reprezentari sonore (sunete sau fraze
muzicale), precum si orice combinatii ale acestor elemente, dar si forma
produselor, a ambalajelor sau conditionarea lor.
Marca se aplica si se ataseaza fie direct pe produs sau lucrare, pe
ambalaj, fie pe imprimantele care fac oferta asupra produselor sau serviciilor
sau lucrarilor, precum si pe documentele care insotesc produsele.
Marcile pot fi clasificate in mai multe categorii dupa:
- destinatie si obiect: de fabrica, de comert, de produse si de servicii;
- titularul dreptului la marca: individuale, colective, de certificare;
- aspectul compozitiei: simple si compuse;
- aspectul exterior sau impresia produsa asupra consumatorului:
verbale, figurative, combinate, 3D, sonore si olfactive.
|
-
Proprietate intelectuala
- Proprietate industriala
- Brevet de inventie
- Functii ale
brevetului de
inventie
- Marca
- Functii ale marcii
- Desen industrial
- Model industrial
- Functii ale certificatului
de inregistrare ale
desenului sau modelului
industrial |
|
|