|
|
Functii
ale marcii
Conform art. 3 din Legea nr. 84/1998, marca reprezinta un semn susceptibil
de reprezentare grafica, care serveste la deosebirea produselor sau
a serviciilor unei persoane fizice sau juridice de cele apartinand altor
persoane, iar art. 4 stipuleaza ca dreptul asupra marcii este dobandit
si protejat prin inregistrarea acesteia la OSIM.
In contextul acestor prevederi apar doua din functiile marcii: cea de
protectie si cea de diferentiere. Totusi, ansamblul relatiilor comerciale,
complexitatea acestora, legate de lansarea si promovarea pe piata a
unui produs, distribuirea acestuia, mentinerea intr-o competitie dura
si de durata, ca si raporturile care se stabilesc direct sau indirect
intre beneficiarii produselor, fabricant si cel care le comercializeaza,
au impus o serie de alte functii, fiecare avand un rol bine definit
in strategia de marketing a unei intreprinderi.
Cele mai importante functii sunt: de a indica provenienta, de garantie
a calitatii, de reputatie, de distribuire, de comunicare (considerata
a fi una dintre cele mai importante prin efectele sale), de reclama,
functia comerciala si cea de control si de organizare a pietei. Marca
este apreciata ca un fenomen, in plan economic, care exercita o presiune
extrem de puternica asupra pietei si, pentru a-i intelege mai bine rolul
sau economic trebuie sa-i cunoastem functiile, care interfereaza, se
influenteaza si chiar se conditioneaza reciproc, neputand fi delimitate
in mod strict.
|
-
Proprietate intelectuala
- Proprietate industriala
- Brevet de inventie
- Functii ale
brevetului de
inventie
- Marca
- Functii ale marcii
- Desen industrial
- Model industrial
- Functii ale certificatului
de inregistrare ale
desenului sau modelului
industrial |
|
|