Marca

Semn distinctiv utilizat de persoanele fizice sau juridice pentru a deosebi, pe piata, produsele sau serviciile lor de cele identice sau similare, care apartin altor persoane fizica sau juridice. Marca are rolul de a personaliza produsul sau serviciul respectiv, de a sensibiliza si de a stimula cumparatorul produsului sau beneficiarul serviciului si, nu in ultimul rand, de a-i oferi acestuia garantia asupra calitatii. Semnul distinctiv inregistrat ca marca poate fi constituit dintr-unul sau mai multe elemente cum ar fi: cuvinte, litere, cifre, reprezentari grafice (plane sau in relief), simboluri, monograme sau semnaturi, culori, combinatii de culori, holograme, reprezentari sonore (sunete sau fraze muzicale), precum si orice combinatii ale acestor elemente, dar si forma produselor, a ambalajelor sau conditionarea lor.

Marca se aplica si se ataseaza fie direct pe produs sau lucrare, pe ambalaj, fie pe imprimantele care fac oferta asupra produselor sau serviciilor sau lucrarilor, precum si pe documentele care insotesc produsele.

Marcile pot fi clasificate in mai multe categorii dupa:

- destinatie si obiect: de fabrica, de comert, de produse si de servicii;
- titularul dreptului la marca: individuale, colective, de certificare;
- aspectul compozitiei: simple si compuse;
- aspectul exterior sau impresia produsa asupra consumatorului:
  verbale, figurative, combinate, 3D, sonore si olfactive.

 

 
2005 Copyright © Patlib Mures